Súgó cikkeink kategorizálva
Belépés
Nem állítottam be segítséget
Ha nincs beállítva átirányítási cím, működő POP3/IMAP lekérés, alternatív e-mail cím, esetleg jelszóemlékeztető biztonsági kérdés, akkor nem tudunk a segítségedre lenni.
Ennek oka, hogy a felhasználási feltételeinkben és az adatkezelési szabályzatunkban megfogalmazottaktól nincs lehetőségünk eltérni. Emiatt nem adhatunk ki jelszót, biztonsági választ, jelszómódosító linket vagy a jelenleg érvényes jelszóval és biztonsági válasszal kapcsolatos információkat. Nincs lehetőségünk a fiókhoz beállítani segítséget és nem módosíthatjuk a korábban megadott alternatív/ átirányítási címet vagy biztonsági választ sem.
Nem fogadja el a biztonsági választ
Rendszerünk csak olyan formátumban fogadja el a helyes választ, amilyenben azt eredetileg megadtad. Ezért kérünk, hogy karakter azonosan írd be a biztonsági választ, azaz légy tekintettel a kis- és nagybetűk, számok, szóközök, írásjelek megadására is.
Amennyiben rendszerünk visszajelzése alapján téves választ adtál meg, a jelszómódosítás nem volt sikeres. Ha nem emlékszel a helyes válaszra, illetve nem állítottál be más segítséget, sajnos mi sem tudunk a segítségedre lenni.
A felhasználási feltételeinkben és az adatkezelési szabályzatunkban megfogalmazottaktól nincs lehetőségünk eltérni. Nem adhatunk ki jelszót, biztonsági választ, jelszómódosító linket vagy a jelenleg érvényes jelszóval és biztonsági válasszal kapcsolatos információkat. Nincs lehetőségünk a fiókhoz beállítani segítséget, ahogy nem módosíthatjuk a korábban megadott alternatív/ átirányítási címet vagy biztonsági választ sem.
Nem él az alternatív email címem
Amennyiben hibásan adtad meg az alternatív email címed, esetleg olyan címet állítottál be, amelyhez nincs hozzáférésed, akkor sajnos nem tudunk a segítségére lenni.
Ennek oka, hogy a felhasználási feltételeinkben és az adatkezelési szabályzatunkban megfogalmazottaktól nincs lehetőségünk eltérni. Emiatt nem adhatunk ki jelszót, biztonsági választ, jelszómódosító linket vagy a jelenleg érvényes jelszóval és biztonsági válasszal kapcsolatos információkat. Nincs lehetőségünk a fiókhoz beállítani segítséget és nem módosíthatjuk a korábban megadott alternatív/ átirányítási címet vagy biztonsági választ sem.
Lehetséges a beazonosítás?
A freemail szolgáltatásának jellegéből adódóan a regisztrációkor nem történik meg a felhasználó által megadott adatok ellenőrzése. Nem történik személyazonosítás sem, így nincs lehetőség ellenőrizni az olyan adatokat, mint a név, vagy a születési dátum. Tehát nem lehetséges a felhasználót minden kétséget kizáró módon azonosítani!
A felhasználási feltételeinkben és az adatkezelési szabályzatunkban megfogalmazottaktól nincs lehetőségünk eltérni. Emiatt nem adhatunk ki jelszót, biztonsági választ, jelszómódosító linket vagy a jelenleg érvényes jelszóval és biztonsági válasszal kapcsolatos információkat. Nincs lehetőségünk a fiókhoz beállítani segítséget és nem módosíthatjuk a korábban megadott alternatív/ átirányítási címet vagy biztonsági választ sem.
A helyes jelszóval nem enged be a rendszer
Amennyiben rendszerünk utasítja el a belépést (a helyes belépési adatok ellenére) a következő hibaüzenetek jelenhetnek meg:
„A bejelentkezés nem sikerült – kérjük néhány perc múlva próbáld újra!” – Kérünk a gyorsítótár (cache) és a sütik (cookie), illetve a helyben tárolt fájlok böngészőből való törlése után, nézd meg, hogy megoldódott e a probléma. Érdemes lehet egy másik böngészőből is kipróbálni a rendszert.
„Hibás felhasználónév vagy jelszó!” – Ebben az esetben a rendszerünk hibás belépési adatokra hivatkozva utasítja el a belépést. Vélhetően nem a helyes jelszóval próbáltál meg belépni, vagy nem megfelelően adtad meg a felhasználónevedet. Ha biztos vagy abban, hogy a helyes belépési adatokkal próbáltál bejelentkezni, de a fenti hibaüzenetet kapod, elképzelhető, hogy illetéktelen személy fért hozzá a fiókodhoz és megváltoztatta a jelszavadat – ebben az esetben kérünk a Freemail Önkiszolgáló segítség oldalon a Feltörték a fiókom opciót válaszd!
„Túl sok hibás próbálkozás” – hibaüzenet esetén a „Nem vagyok robot” melletti négyzetet is ki kell pipálni ahhoz, hogy a rendszer engedélyezze a belépést – természetesen a helyes felhasználónévvel és jelszóval. Amennyiben így sem sikerül belépned, nem a helyes jelszóval próbáltál bejelentkezni.
„A felhasználó le van tiltva!” – hibaüzenet esetén a fiók zárolás alá került az ÁSZF megsértése miatt (pl.: spam tevékenység végzése). Ebben az esetben kérünk vedd fel a kapcsolatot az online ügyfélszolgálatunkkal.
Feltörték a fiókomat
Ha biztos vagy abban, hogy a helyes belépési adatokkal próbáltál bejelentkezni, de a rendszer nem enged be „Hibás felhasználónév vagy jelszó!” miatt, akkor elképzelhető, hogy illetéktelen személy fért hozzá a fiókodhoz.
Ebben az esetben kérünk a Freemail Önkiszolgáló segítség oldalon a Feltörték a fiókom opciót válaszd!
Túl sok hibás próbálkozás
Amennyiben túl sok hibás próbálkozással kapcsolatos hibaüzenetet kapsz, az elmúlt 24 órában több alkalommal hibás adatokkal próbáltál/ próbált valaki belépni a fiókodba.
Ebben az esetben biztonsági okokból a belépéshez a captcha kitöltése is szükséges. A hibaüzenet megjelenését követően add meg ismét a felhasználónevedet és a jelszavadat, majd pipáld ki a Nem vagyok robot melletti négyzetet! A rendszer további ellenőrzés céljából megkérhet arra, hogy válaszd ki a megfelelő képeket is. Ha helyes belépési adatokat adtál meg és a captchát is kitöltötted, rendszerünk engedélyezni fogja a belépést.
Kétlépcsős bejelentkezés
Kétlépcsős azonosítás
A kétlépcsős azonosítás opcionális bekapcsolásával bejelentkezéskor kérni fogjuk, hogy a telefonodra letöltött Google Authenticator programban megjelenő biztonsági kódot is add meg a jelszavad mellett, ezzel meggyőződünk, hogy valóban te szeretnél fiókodba bejelentkezni. A funkciót nem kötelező bekapcsolni, de erősen ajánlott biztonságod érdekében. Természetesen beállíthatod, hogy az általad megbízhatónak ítélt eszközöknél ne kérjük mindig a biztonsági kódot is és lehetőséged lesz egyszer használatos tartalék kódokat is letölteni, hogy akkor is be tudj jelentkezni, ha nem férsz hozzá a telefonodhoz
Miért jó ez neked?
A kétlépcsős bejelentkezés segítségével fiókodat még biztonságosabbá teheted és megakadályozhatod, hogy illetéktelenek kezébe kerüljön a levelezésed és személyes adataid.
Hogyan működik?
A kétlépcsős bejelentkezés használatával az email és jelszó páros megadása után telefonodra egy kód érkezik, amely beírásával tudod csak megnézni fiókod tartalmát. Természetesen nem kell mindig kódot megadnod, itt is beállíthatod a „Megbízható eszköz” lehetőséget.
Mit jelent a „Megbízható eszköz”?
A megbízható eszközök esetében a jövőben nem fogunk tőled biztonsági kódot kérni bejelentkezéseid során. Csak akkor válaszd ezt a lehetőséget, amikor olyan eszközről lépsz be, amiről máskor is be fogsz jelentkezni. Ezt az opciót a bejelentkezésnél választhatod ki.
Hol tudod beállítani a kétlépcsős bejelentkezést?
A fiókodba belépve a „Beállítások” között keresd a „Biztonság” menüpontot. A „Kétlépcsős bejelentkezés” „Bekapcsolva” részénél válaszd az „Igen” opciót, és add meg jelenlegi jelszavad, majd nyomd meg a „Mentés” gombot.
Ahhoz, hogy használni tudd a kétlépcsős bejelentkezést, töltsd le a Google Authenticator applikációt a telefonodra és szkenneld be a megjelenő QR-kódot. Ha valamiért nem tudod beszkennelni a QR-kódot, akkor az alatta megadott kódot írd be az alkalmazásba.
Google Play letöltés: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.authenticator2&hl=hu
App Store letöltés: https://itunes.apple.com/us/app/google-authenticator/id388497605?mt=8
Ha sikeres volt az összekötés, írd be újra jelenlegi jelszavad és nyomj a „Mentés” gombra, ahol meg fognak jelenni az egyszer használatos biztonsági kódok.
Mit tegyek a megjelenő biztonsági kódokkal?
Ha valamilyen oknál fogva nem lenne nálad a telefonod, vagy nem jön meg a kód, akkor az alábbi kódok egyikével is be tudsz lépni. Azonban vigyázz, ezek egyszer használatos kódok, azaz csak egyszeri belépésre jogosítanak. Javasoljuk, hogy írd fel/nyomtasd ki őket és rakd el jól, mert más módon nem fogunk tudni beengedni a fiókodba!
Mit tegyek, ha nem állnak rendelkezésemre a biztonsági kódok?
A kétlépcsős bejelentkezés beállításakor a rendszer megadott 10 eldobható belépési kódot arra az esetre, ha valamilyen oknál fogva nem tudnál generálni újat az applikációval. Ezen kódok valamelyikével tudsz belépni a fiókodba, majd a Beállítások/ Biztonság menüpont alatt kikapcsolni, esetleg újra beállítani funkciót.
Amennyiben nem állnak rendelkezésedre a belépéshez szükséges kódok, sajnos nem tudunk a segítségedre lenni.
Ennek oka, hogy felhasználási feltételeinkben és az adatkezelési szabályzatunkban megfogalmazottaktól nincs lehetőségünk eltérni. Nincs jogosultságunk kikapcsolni a kétlépcsős beléptetés funkciót. Nem adhatunk ki jelszót, biztonsági választ, jelszómódosító linket vagy a jelenleg érvényes jelszóval és biztonsági válasszal kapcsolatos információkat. Nincs lehetőségünk a fiókhoz beállítani segítséget és nem módosíthatjuk a korábban megadott alternatív/ átirányítási címet vagy biztonsági választ sem.
,,Nem valid token” hibaüzenetet kaptam
Ez akkor fordulhat elő, ha a másodlagos email címere küldött megerősítő linket:
- már felhasználtad, de újból rákattintottál
- véletlenül hiányosan másoltad be a keresőbe
- a kiküldéstől számolt 12 óra elteltével próbáltad felhasználni
Első lépésként javasoljuk, hogy próbálj meg belépni a fiókba, mivel lehetséges, hogy már megtörtént a hitelesítés. Ez abban az esetben megoldás, ha már felhasználtad a linket.
Ha nem sikerül a belépés, akkor kérünk jelezd a problémát az online ügyfélszolgálatunknak, hogy segíthessünk.
Elfelejtettem a jelszavamat
Elfelejtett jelszó esetén csak az előzőleg beállított jelszóemlékeztető, alternatív e-mail cím, átirányítási cím vagy működő POP3/IMAP lekérés segíthet bejutni a fiókodba.
A jelszóemlékeztető funkció a Bejelentkezési / Login felületen, a Belépés és Regisztrálok gombok alatt található Elfelejtett jelszó linkre kattintva érhető el. Itt a biztonsági kérdés megválaszolásával új jelszót állíthatsz be a fiókodhoz, vagy jelszómódosító linket küldhetsz az alternatív e-mail címedre, illetve saját freemailes fiókodba.
Ezek a lehetőségek csak abban az esetben jelennek meg, ha korábban beállítottad őket. Amennyiben elmulasztottad a beállításukat akkor nem tudunk a segítségedre lenni.
Ennek oka, hogy a felhasználási feltételeinkben és az adatkezelési szabályzatunkban megfogalmazottaktól nincs lehetőségünk eltérni. Emiatt nem adhatunk ki jelszót, biztonsági választ, jelszómódosító linket vagy a jelenleg érvényes jelszóval és biztonsági válasszal kapcsolatos információkat. Nincs lehetőségünk a fiókhoz beállítani segítséget és nem módosíthatjuk a korábban megadott alternatív/ átirányítási címet vagy biztonsági választ sem.
Kliensbeállítások
Fiók beállítása külső kliensben
Ahhoz, hogy le tudd tölteni a leveleidet valamely külső levelezőkliens alkalmazásba, elsőként kérjük, engedélyezd a kliens elérést a Beállítások/Levelezés menüpont alatt. Továbbá, ha külföldön szeretnéd letölteni, vagy gmail-be importálni a leveleidet, kérjük lépj kapcsolatba az online ügyfélszolgálatunkkal, az info@freemail.hu címen.
Az alábbi adatok megadása szükséges a kliensben:
IMAP (ajánlott):
A bejövő levelek (IMAP) kiszolgálója: imap.freemail.hu
A Fióknévnél az email cím megadása szükséges.
A Jelszónál a [freemail] webes felületén használt jelszó megadása szükséges.
Port: 143 (STARTTLS titkosítással) vagy 993 (SSL/TLS titkosítással)
Az IMAP lehetővé teszi a fiók szerver oldali szinkronizálását a kliens oldali alkalmazáson keresztül, vagyis a levelek, mappák és címtárak minden változása megtörténik mind a kliens oldalán, mind a szerveren. Így, ha bárhova leszinkronizálod a fiókodat, minden eszközödön meg fog egyezni annak tartalma.
POP3 esetén:
A bejövő levelek (PoP3) kiszolgálója: pop3.freemail.hu
A Fióknévnél az email cím megadása szükséges.
A Jelszónál a [freemail] webes felületén használt jelszó megadása szükséges.
Port: 110 (STARTTLS titkosítással) vagy 995 (SSL/TLS titkosítással)
A PoP3 hozzáférés nem szinkronizálja a leveleket a szerverre. A PoP3 alapbeállítással az eszközre letöltött leveleket törli a szerverről. Ez azt jelenti, hogy az alapbeállítással letöltött leveleket csak az adott eszközön érheted el. Ahhoz, hogy ne törlődjenek a levelek a szerverről, be kell állítani, hogy letöltés esetén maradjon meg a levél másolata a szerveren. Erre a beállításra a kliens alkalmazásban van lehetőség.
SMTP beállítása:
A kimenő levelek (SMTP) kiszolgálója: smtp.freemail.hu
A Fióknévnél az email cím megadása szükséges.
A Jelszónál a [freemail] webes felületén használt jelszó megadása szükséges.
Port: 587 (STARTTLS titkosítással)
Támogatott levelezőkliensek listája
Windows rendszeren:
• Outlook
• Thunderbird
macOS rendszeren:
• Outlook
• Thunderbird
• Apple Mail
Linux rendszeren:
• Thunderbird
Android rendszeren:
• Outlook
• Samsung Mail
• Blue Mail
• GMail
iOS rendszeren:
• Apple Mail
• Outlook
• GMail
Levelezés
Nem kaptam meg egy fontos levelet
Amennyiben a kézbesítés sikertelen volt, arról és annak okáról a feladó értesül. Ahhoz, hogy utána nézhessünk a problémának mi is, a meg nem érkező levél alábbi adatira van szükségünk:
• a feladó email címe
• a címzett email címe
• a levél tárgya
• a levél kiküldésének pontos időpontja (év, hó, nap, óra, perc, másodperc)
Amennyiben a fenti adatok nem állnak a rendelkezésedre, kérjük, jelezd a feladó felé a problémát!
Egy ideje nem érkezett levél a postafiókomba
A problémát az alábbi beállítások okozhatják – kérjük, ellenőrizd őket!
Szűrők: Ha a Beállítások/ Szűrők menüpont alatt beállítottál egy olyan, blokkolást elvégző szűrőt, melynek feltételeként a Mindig opciót választottad, vagy az általad megadott paraméter az összes beérkező e-mailre jellemző, minden Neked címzett levél blokkolásra kerül.
Átirányítás: Ha beállítottál egy átirányítást és a Csak továbbít opciót választottad, a levelek csak az átirányítási címre kézbesülnek, így a freemailes fiókban nem jelennek meg. Ezt új felületen a Beállítások/ Levelezés menüpont alatt tudod ellenőrizni és módosítani.
POP3: Amennyiben a pop3 lekérésedet úgy állítottad be, hogy a kliens ne hagyjon másolatot a szerveren, a letöltött levelek nem jelennek meg a webes felületen. A beállítást a levelezőkliensedben tudod módosítani – ha nem találod ezt a lehetőséget, javasoljuk, hogy keresd fel a kliens súgófelületét.
Nem kapják meg a levelemet
Sikertelen kézbesítés esetén a postafiókodba érkezik egy Mail Delivery System üzenet, amelyben maga a sikertelen kézbesítés oka is megjelölésre kerül. Amennyiben nem kaptál ilyen levelet, vagy rendszerünk nem jelezte hibaüzenetben, hogy a küldés során probléma merült fel, az általad küldött levél megérkezett a címzetthez – ha a címzett ennek ellenére sem találja azt, javasoljuk, hogy ellenőrizze spam mappáját és postafiókja beállításait.
Postafiók
Fontos leveleket töröltem a fiókomból
Amennyiben a kukában még megtalálhatóak a kérdéses levelek, azokat kijelölve, majd a felső ikonsorban az Áthelyezésre kattintva tudod kiválasztani azt a mappát, ahová szeretnéd visszahelyezni az üzeneteket.
A kuka mappából is törölt levelek visszaállítására nincs lehetőség, mert rendszerünk nem őrzi meg ezeket az adatokat.
Nem tudok regisztrálni a régi freemailes címemmel
Olyan címmel, amellyel már létrehoztak nálunk fiókot, nem lehetséges ismét regisztrálni – még abban az esetben sem, ha a kérdéses postafiók időközben törlésre került.
Szeretném, ha törölnétek a fiókomat
A postafiók törlését csak az érvényes jelszóval és biztonsági válasszal rendelkező felhasználó végezheti el, a belépést követően, a Beállítások menüpont alatt.
Fontos megjegyezni, hogy a fiók visszaállítása nem lehetséges, ahogy a törölt fiók címével történő újbóli regisztrációra sincs lehetőség.
A fiók törlése
a Beállítások –> Biztonság menüpont alatt lehetséges
Valaki másnak is ugyanez az email címe?
Egy postafiók egy időben csak egy példányban létezhet, és ahhoz csak az érvényes jelszót ismerő személy férhet hozzá. Azért kaphatsz nem Neked szóló leveleket, mert vélhetően tévedésből valaki a Te email címed adta meg pl.: egy regisztráció alkalmával vagy bizonyos szolgáltatóknál.
Ilyen esetben érdemes tájékoztatnod a feladókat, hogy levelüket valójában nem Neked szánják.
Mikor kerül inaktiválásra a fiókom?
A nem látogatott postafiókok 90 nap elteltével inaktívvá válnak, tartalmuk automatikusan és visszaállíthatatlanul törlődik. Az inaktív fiókok bármikor aktiválhatók és újra használatba vehetők – ehhez a felhasználónak csupán be kell jelentkeznie.
Letiltott fiók
„A felhasználó le van tiltva!” – hibaüzenet esetén a fiók zárolás alá került az ÁSZF megsértése miatt (pl.: a spam tevékenység). Ebben az esetben kérünk, vedd fel a kapcsolatot az online ügyfélszolgálatunkkal.
Regisztráció
Nem kaptam meg a megerősítő linket a másodlagos email címemre
Ez abban az esetben fordulhat elő, ha véletlenül hibásan adtad meg, vagy nem valós emailt adtál meg másodlagos email címnek. Kérünk, vedd fel a kapcsolatot az online ügyfélszolgálatunkkal, hogy segíthessünk.
Testreszabás
Személyes adatok módosítása
A Beállítások/ Profil menüpont alatt tudod módosítani a regisztráció során megadott adatokat.
Új mappa létrehozása
A Beállítások/ Mappáim menüpont alatt tudsz létrehozni új mappákat – ezek bal oldalon, a További mappáimra kattintva érhetőek el.
A mappanév előtt található lakat segítségével kiválaszthatod azokat a mappákat, amelyeket alaphelyzetben is szeretnél látni.
Szűrők beállítása
A Beállítások/ Szűrők menüpont alatt lehetőséged van létrehozni szűrőket – ezek segítségével könnyebben tudod kategorizálni a leveleidet. A feltételek megadását követően kiválaszthatod, hogy a rendszer milyen műveletet végezzen el a feltételnek megfelelő levelekkel, pl.: blokkolja őket, helyezze át egy adott mappába, továbbítsa a megadott címre, stb.
Kérjük, ügyelj rá, hogy feltételként olyan adatot adj meg, amely csak a szűrni kívánt levelekre vonatkozik. Ha feltételként a Mindig opciót választod, a beállított szűrő az összes beérkező levélre teljesül.
Jelszómódosítás
Hol érhető el a jelszómódosítás?
• A Beállítások/ Biztonság menüpont alatt tudod módosítani a jelszavadat.
Milyen a jó jelszó?
- A jó jelszó legalább 8-10 karakterből áll
- Rendszeresen frissítve van, legfeljebb 3 havonta cserélni kell
- Használj speciális karaktert, ha a rendszer engedi pl.: & ” @ _ € • Ļ – >
- Használj mondat-jelszavakat, ami lehet akár részlet egy versből, filmcím vagy éppen egy dalszöveg.
Mondat-jelszavak
A technika lényege, hogy készítünk egy saját mini abc-t, ahol néhány betűt kicserélünk valamilyen speciális karakterre. Vegyük a példa kedvéért a Tankcsapda ,,Egyedül a világ ellen” dal címét. Ha kicseréljük néhány betűjét (e → € és a L→ Ļ), akkor így néz ki mondat-jelszóként:
Egyedül a világ ellen = €GY€düĻ_a_vIĻág_€ĻĻ€n
De rendelhetünk a betűkhöz számokat is, illetve speciális karaktert is (H → 7 és T → 1 illetve a O → @)
Hetente futok = 7e1eN1e_Fu1@k
Az így meghatározott jelszavakat sokkal könnyebb memorizálni, mint egy véletlenszerűen generált jelszó kombinációt és közel ugyanolyan jó.
Jelszó megőrzése/megadása:
- Jelszavadat ne tárold kis cetlin a monitorra tűzve, ne add ki senkinek! Ne dőlj be olyan leveleknek, amik a [freemail] nevében elkérik jelszavad, azzal fenyegetve, hogy különben töröljük a postafiókodat! Soha nem kérünk ilyet.
- Állíts be jelszó-emlékeztetőt és alternatív email címet is, ezek segíteni fognak, ha netán elfelejted jelszavad!
- Használd a „Kilépés” gombot, ne csupán böngésződ bezárásával lépj ki a programból!
- Időnként változtasd meg jelszavadat, még akkor is, ha a fentiek szerint biztonságos jelszót hoztál létre!
Reméljük, kis összeállításunk segít abban, hogy biztonságban megőrizd postafiókodat és adataidat:
a [freemail] csapata
Nem elérhető menüpontok
A régi és az új felület különbségeiből adódóan bizonyos menüpontok és beállítási lehetőségek eltérhetnek.
Új felületű fiókok esetében telefonos és tabletes nézetben csak az általános beállításokra vonatkozó menüpontok jelennek meg – a további menüpontok számítógépes nézetben érhetőek el.
Nem megfelelő megjelenés
Amennyiben úgy tapasztalod, hogy levelezésed nem megfelelően jelenik meg (pl.: összecsúsznak a menüpontok, reklámok) vagy bizonyos gombok nem reagálnak, a problémát vélhetően a böngésző okozza.
• Kérjük, ellenőrizd, hogy a böngésző a megfelelő méretre van e állítva (100%), amely jellemzően a böngésző jobb felső sarkában található beállítások menüpontra kattintva érhető el.
• Amennyiben ez nem segít megoldani a problémát, töröld a sütiket, helyben tárolt fájlokat és a gyorsítótárat, illetve frissítsd a böngésződet. (Ennek módjáról a böngésződ súgójában találhatsz részletes leírást.)
Amennyiben van rá lehetőséged, érdemes másik böngésző alól is kipróbálni az oldal használatát.